środa, 30 września 2015

Olej makadamia -ulga dla suchej skóry


Hej kochani;)

W ostanim czasie wszelkiego rodzaju naturalne olejki stały sie bardzo modne w pielęgnacji włosów i ciała. Wybór olejków jest ogromny i można znaleźć olejek ,ktory sprawdzi sie w pielegnacji naszego typu skory ,czy pomoże leczyć niedoskonałości naszej cery.
Jednym z olejków,które znajdują sie w moim posiadaniu jest OLEJ MAKADAMIA marki Sallos




Orzechy makadamia zostały odkryte w latach 50 przez niemiecko-australijskiego lekarza  i botanika Ferdinanda von Muellera,który postanowił je nazwać nazwiskiem kolegi Johna Macadamia.
Zanim ta roslinna została odkryta przez naukowców znali ją już dobrze australijscy Aborygenii,którzy rozbijali twarde skorupy orzechów makadamia kamieniami.Pierwsi osadnicy widząc czesto porozrzucane skorupki tego orzecha zainteresowali się jego zastosowaniem i właściwościami.
Olej makadamia pozyskuje sie z orzechów australijskiego drzewa Macadamia ternifolia.
To wysokie drzewo pochodzi z tropikalnych lasów Australii.Drzewo makadamia owocuje w ciągu kilku lat od posadzenia a czas owocowania wynosi do 100lat.Owoce drzewa makadamia charakteryzują sie twardą łupina i mają jadalny miąższ.Orzechy dojrzewają w ciagu 30 tygodni i są zbierane dopiero gdy spadną na ziemię. Olej z orzechów makadamia ma barwę jasnożółta i posiada orzechowy smak i zapach.W temperaturze pokojowej ma płynną postać i otrzymywany jest metodą tłoczenia na zimno.


Olej jest bogaty w witaminę A, witaminy z grupy B, witaminę E,zawiera lecytynę,fenole i składniki mineralne.Olej zawiera nienasycone kwasy tłuszczowe ,kwas oleinowy i palmitynowy a takze kwas oleopalmitynowy,który wystepuje naturalnie w ludzkiej skorze zapewniając jej młody i zdrowy wyglad Niestety z biegiem lat poziom kwasu oleopalmitynowego w naszej skórze maleje ale dzięki olejowi makadamia mozemy uzupełnić ten niedobór.W oleju znjadziemy  kwasy omega 3 i omega 6 ,które przyczyniają sie do regeneracji skóry a także skwalan będący przeciwutleniaczem.


Olej makadamia:


  • działanie antyoksydacyjne -chroni komórki przed działaniem wolnych rodników
  • zmiękcza i wygładza naskórek
  • nawilża
  • działa antybakteryjnie
  • nie wywołuje wyprysków
  • wygładza blizny potrądzikowe
  • reguluje wydzielanie łoju
  • szybko się wchłania
  • regeneruje komórki
  • chroni przed szkodliwym działaniem promieniowania słonecznego
  • posiada silne właściwości regeneracyjne

Olej makadamia pomimo tego że jest olejem jadalnym jest głównie wykorzystywany do użytku zewnętrznego. Wykorzystywany jest w pielęgnacji skóry suchej i wrażliwej.Wykazuje biozgodnośc z ludzką skórą więc najczęściej sprawdza się przy pielęgnacji wszystkich typów skóry i jest przez nią najlepiej tolerowany.Likwiduje podrażnienia i zaczerwienienia skóry.Stosowany na skóre starzejącą się spowalnia proces starzenia się komórek działając przeciwzmarszczkowo i poprawiając jej sprężystość.
Wspomaga walkę z cellulitem i rozstępami wykazując działanie regeneracyjne zmniejsza nierówności skóry.Zapobiega nagromadzaniu się tłuszczu dzieki czemu chroni przed występieniem cellulitu.Przeciwdziała wysuszeniu skóry i utracie jej sprężystości,chroni skórę przed działaniem promieni słonecznych pełniąc funkcje naturalnego filtru przeciwsłonecznego.
Olej stosowany jest przy leczeniu blizn,drobnych ran a nawet oparzen skóry.
Stosowany jest zabiegach odmładzających ,wykorzystywany jest w kosmetyce kolorowej jako utrwalacz zapachów.Wykorzystuje się go w masażu,intensywny aromat sprawia ,że działo relaksująco.Dodawany jest do mleczek do demakijażu,lotionu,żeli,olejków dla dzieci ,do wytwarzania mydła w kostce.

Testowany przeze mnie olej makadamia znajduje się w butelce z grubego szkła oklejonej zielona etykieta.


Pojemność oleju to 50ml.
Na etykiecie widnieje opis w języku czeskim gdyż jest to czeska marka.


Dozownik butelki jest dosyć mały i umożliwia kontrolę nad aplikacją produktu.


Konsystencja olejku ma barwę bursztynowa o delikatnym orzechowym zapachu.


Moja sucha, lekko mieszana skora bardzo polubila się z olejem makadamia i nawet lepiej mi służy od olejku arganowego. Olejek dosyć szybko wchłania się w skóre oczywiście pod warunkiem że naniesiemy go na skórę w rozsądnej ilości. Wystarczy parę kropel rozetrzec w palcach i wsmarowac w skóre.
Oleju makadamia używam głównie do twarzy choć wiele osób wykorzystuje go także do olejowania włosów. Nakładam go na noc na twarz solo lub mieszam go z kwasem hialuronowym.
Rano skóra jest aksamitna w dotyku, miękka, gładka, wypoczeta, podrażnienia czy zaczerwienienia są zredukowane. Skóra jest dobrze nawilżona,rozjaśniona i elastyczna. Lubię też smarować nim dłonie, które od razu stają się gładkie a uczucie suchości znika. Olejek pozostawia na skórze lekki, ochronny film typowy dla olejków ale skóra nie jest po nim tłusta jeśli zastosujemy parę kropel produktu. Dzięki dużej wydajności 50ml olejku wystarcza na bardzo długo.

Olejek Sallos można znaleźć na stronie sklepu Iperfumy

Cena ok 14zl 


Lubicie ten olej? 
W jaki sposób go używacie? 

36 komentarzy:

  1. Nigdy nie słyszałam o tym olejku, ale jego działanie na dłonie mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chętnie wypróbowałabym go na włosy ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Moja skóra woła o ratunek, więc dziękuję za polecenie!
    Pozdrawiam serdecznie, Mój blog/ KLIK :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawe czy moje włosy by się z nim polubiły :]

    OdpowiedzUsuń
  5. Miałam i używałam tylko do włosów.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nigdy nie stosowalam. Stosuje zwykłego olejku araganowego.
    Buziaczki ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. JA ostatnio polubiłem się z olejem manuka :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetnie, że redukuje zaczerwnienia i podrażnienia. Nigdy nie używałam tego olejku...

    OdpowiedzUsuń
  9. wiele dobrego o nim czytam... i chyba w końcu się na niego skuszę :o)

    OdpowiedzUsuń
  10. nigdy nie miałam, ale bardzo mnie zaciekawiłaś nim :) jeśli wykorzystam zapas olejków to pewnie kupię olejek makadamia :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Używałam oleju macadamia do włosów, był świetny :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie słyszałam jeszcze o nim, ale jest bardzo interesujący :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Co dowiaduję się o nowym oleju to mam ochotę go mieć :) Ale póki co muszę wykorzystać swoje :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie używałam jeszcze takiego oleju :) Ale chętnie kiedyś przetestuje :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Lubię oleje w pielęgnacji, ale tego jeszcze nie miałam.

    OdpowiedzUsuń
  16. nie miałam jeszcze okazji poznać...

    OdpowiedzUsuń
  17. ciekawe jakby mi sie na włosach sprawdził:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie miałam go, ale w tej cenie na pewno zamówię :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Tego oleju solo nigdy nie używałam ale na pewno się skuszę ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Great post dear!

    http://helderschicplace.blogspot.com/2015/10/cut-with-cndirect.html

    OdpowiedzUsuń
  21. olej taki do stópek bym dawała nawilżenie im niosąc:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Czuję się skuszona. Chętnie się rozejrzę za tym olejkiem, tym bardziej, że pachnie orzechami

    OdpowiedzUsuń
  23. teraz większość tych olejów to prawdziwe cudeńka, dobrze że tak wraca się do natury :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Tego konkretnego nie miałam, ale uwielbiam olej makadamia :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Dobrze, że olej się u Ciebie sprawdził :)

    OdpowiedzUsuń

Wszystkie wasze komentarze czytam choć nie zawsze mam czas aby na nie odpowiedzieć.

Dziękuje że do mnie zaglądacie;)

Zapraszam chętnych do wspólnej obserwacji;)

Pozdrawiam ;)