poniedziałek, 30 września 2019

Emolientowa emulsja Dermedic Linum

Hej,hej

Mamy jesień a co za nią idzie chłód,wiatr ,deszcz ,wszystko te czynniki mają niekorzystny wpływ na naszą skórę która często w okresie jesienno - zimowym bywa wysuszona i podrażniona czy to za sprawą panujących warunków atmosferycznych czy zwykłego ogrzewania w naszych domach ,które również przyczynia się do wysuszenia naszej skóry.
Osobiście w tych miesiącach szczególnie sięgam po produkty nawilżające do skóry ciała gdyż moja skóra wymaga większego zastrzyku nawilżenia i odżywienia.
Przyjemnym wspomagaczem pielęgnacyjnym są nawilżające produkty do mycia  ,dzieki którym możemy zadbać o swoja skórę podczas wieczornych,relaksujących kąpieli.
Marka Dermedic posiada ciekawą emolientową linię kosmetyków o nawie Dermedic  Linum ,szczególnie polecana dla osób borykających sie z AZS czyli atopowym zapaleniem skóry.

A czym są emolienty?

To składniki powszechnie stosowane w kosmetyce,hydrofobowe,rozpuszczające się w tłuszczach mające właściwości nawilżające, regeneracyjne, natłuszczajace i ujędrniające ,chronią nasz naskórek przed wysuszeniem tworząc ochronną warstwę na naszej skórze, hamując utratę wodę z głębszych warstw naskórka.Emolienty tworzą na skórze ochronny film zabezpieczający przed niekorzystnymi czynnikami zewnętrznymi czy drobnoustrojami.
Przykładem emolientów jakie znajdziemy w kosmetykach są oleje i masła roslinne,parafina, wazelina ,alkohole tłuszczowe czy silikony.

Jakiś czas temu w pudełku od Notino znalazłam ciekawy produkt jakim jest emulsja do kapieli DERMEDIC LINUM EMOLIENT  która używam juz od jakiegoś czasu więc mogę Wam o niej trochę opowiedzieć:)


OPIS PRODUKTU:

Sucha skóra charakteryzuje się niską zawartością naturalnych czynników nawilżających, zaburzeniami metabolizmu lipidów naskórkowych i czynności gruczołów łojowych. Skutkuje to szorstkością, matowością i nadmiernym rogowaceniem naskórka. Występowanie suchej skóry w dużej mierze dotyczy pacjentów z Atopowym Zapaleniem Skóry (AZS) – przewlekłą chorobą, charakteryzującą się nasilonym świądem. Nieodpowiednia pielęgnacja takiego rodzaju skóry zaostrza dolegliwości. Dermokosmetyki Dermedic z serii LINUM to kompleksowa seria emolientów przeznaczonych dla osób z bardzo suchą i alergiczną skórą, szczególnie w przebiegu Atopowego Zapalenia Skóry (AZS).
Wiodącym składnikiem całej linii jest Olej lniany, który wykazuje działanie przeciwzapalne, łagodzące, przeciwświądowe. Przyspiesza regenerację naskórka i skóry właściwej, hamuje rozwój bakterii, a także ułatwia leczenie odleżyn, owrzodzeń i czyraków


W plastikowej smukłej buteleczce o pojemności 300 ml znajduje sie wodnisty płyn o oleistej konsystencji.Płyn wlewam w niedużej ilości do wanny ,lekko sie spieni ale nieznacznie ,nie jest to typowy płyn kąpielowy,nie posiada również zapachu.


Skład jak juz było powiedziane emolientowy znajdziemy tam parafine, trójglicerydy, olej lniany ,glicerynę,  składniki aktywne o działaniu nawilżajacym ale i przeciwzapalym,łagodzącym podrażnienia , alantoine, betaine, srodki powierzchniowo czynne oczyszczające skóre. 

Skład nie dla zwolenników naturalności ale jeśli chodzi o pielęgnacje skóry ciała nie mam problemu z tego typu składnikami które faktycznie dobrze spełniają swoja nawilżającą i ochronna role.
Emulsja dodana do kąpieli lekko natłuszcza skore,tworząc na niej lekką warstwę ale skóra nie jest ani przesadnie tłusta czy lepka, czy śliska, czuć że jest nawilżona i najczęściej nie mam potrzeby sięgać po balsam do ciała. Po osuszeniu skóry ręcznikiem czuć że skóra jest delikatnie natłuszczona ,gładka i miekka. Dobre rozwiązanie dla leniuszków takich jak ja którzy nie lubią wmasowywać balsamu w skórę po każdej kąpieli ;)

Używacie kosmetyków emolientowych???

10 komentarzy:

  1. Moja skóra nie dogaduje się z tą marką, ale cieszę się że Tobie służy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przyznam, że nie używałam jeszcze takiego kosmetyku.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pierwszy raz widzę ją na oczy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie miałam tej emulsji ♥

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajne rozwiązanie ;) Mnie nigdy nie chce się nakładać balsamu, a tutaj mamy trochę 2w1 :) Konsystencja wydaje się bardzo ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Miałam kiedyś jakieś próbki z Dermedic, ale nigdy nie miałam pełnowymiarowego produktu. Raczej używam zwykłych balsamów, nie takich specjalistycznych :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kosmetyki Dermedic znam, ale ja na razie nie stać mnie na ich kupno ;)

    OdpowiedzUsuń

Wszystkie wasze komentarze czytam choć nie zawsze mam czas aby na nie odpowiedzieć.

Dziękuje że do mnie zaglądacie;)
Zapraszam chętnych do wspólnej obserwacji;) Zaobserwowałes -daj znać w komentarzu😘

Pozdrawiam ;)